HooshSaman HooshSaman .

HooshSaman

آمريكا در هوش مصنوعي از چين عقب ماند!

نبرد بين چين و آمريكا در AI به نفع چه كسي تمام مي‌شود؟ در حال حاضر آمريكا و چين در حوزه‌هاي امنيتي و نظامي در حال رقابت‌اند. بر اساس گفته‌هاي نيكلاس چايلان، رئيس سابق نرم‌افزار پنتاگون چين از آمريكا در هوش مصنوعي جلو زده است و هدف اصلي آن‌ها اين است كه آمريكا هميشه در ريسك باشد. بااين‌حال راج اير، فرمانده ارتش ايالات متحده معتقد است اين حرف‌ها صحت ندارد. راج اير مي‌گويد اطلاعات زيادي در مورد هوش مصنوعي وجود دارد كه در اختيار ارتش و شركت‌هاي هوشمند است. اين داده‌ها بسيار زياد است و بر اساس استراتژي پيش مي‌رود كه با چيني‌ها قابل‌ مقايسه نيست.

 

چيني‌ها آب در هاون مي‌كوبند!

 تنها راهي كه مي‌توان تكه‌هايي از اين نوع اطلاعات را به دست آورد، جرايم سايبري، جاسوسي و ساير روش‌هاي پليد است. درست است كه چين در به‌كارگيري AI قوي‌تر عمل كرده است ولي هزينه‌ي اين كار، ناديده‌ گرفتن آزادي افراد و حقوق انساني است. دولت چين از هوش مصنوعي براي كنترل زندگي مردم و كاهش جمعيت استفاده مي‌كند.

 

درحالي‌كه داده‌هاي ايالات‌متحده در گذشته از مرزها عبور كرده است، اين تخلفات در مقايسه با سيستم اعتبار اجتماعي چين در آمريكا بسيار كمرنگ شده است. در چين روش‌هاي شناسايي ديجيتال و ساير ابزارهاي سركوب توسط حزب كمونيست اجرا مي‌شود.

 

نبرد بين چين و آمريكا در AI

آيا آمريكا در هوش مصنوعي عقب‌نشيني مي‌كند؟
 

Chaillan چنين فكر مي‌كند كه حقوق بشر و آزادي شخصي فراموش ‌شده است. بر اساس مقاله رويترز، او مي‌گويد بي‌ميلي شركت‌هاي آمريكايي مانند Alphabet GOOG، -1.41 براي همكاري با دولت در زمينه هوش مصنوعي و بحث‌هاي اخلاقي گسترده در مورد اين فناوري نشان‌دهنده رعايت نشدن حقوق مردم است. درحالي‌كه شركت‌هاي چيني موظف به همكاري با دولت خود هستند و متأسفانه چيني‌ها در اين نبرد سرمايه‌گذاري‌هاي هنگفتي را بدون رعايت اصول اخلاقي انجام مي‌دهند.

 

همه‌ي اين مشكلات به دليل يك آموزش اشتباه است. در قرن نوزدهم سرگئي نچايف، رويكرد «هدف وسيله را توجيه مي‌كند» را در انقلاب روسيه ابداع كرد. اين طرز تفكر به دولت‌مردان اجازه مي‌دهد كه با خودرأي بودن از هر روشي براي پيشرفت و رقابت با ساير كشورها استفاده كنند. همان‌طور كه در حال حاضر ابرقدرت‌ها، به اين بهانه كه در حال تقويت قدرت خود هستند و به ابزارهاي خاصي نياز دارند از كشورهاي جهان سوم سواستفاده مي‌كنند.

 

حال سوال اصلي اينجاست. آمريكا تا كجا پيش رفته است؟
در اوايل سال جاري، گزارشي با حمايت دفتر معاون رئيس ستاد ارتش ايالات‌متحده منتشر شد. اين سند تأكيد مي‌كند كه آخرين اتحاد چين و روسيه كه در سال ۲۰۱۴ آغاز شده است، هنوز در سال ۲۰۲۱ وجود دارد و به‌احتمال زياد در آينده هم ادامه خواهد داشت. اين گزارش نشان مي‌دهد آمريكا بايد عملكرد متفاوتي را براي چين در نظر بگيرد. بر طبق اين گزارش اين دو كشور توافق كرده‌اند كه اطلاعات مهم در حوزه‌ي تكنولوژي را به اشتراك بگذارند، اطلاعاتي مانند وسايل نقليه مافوق صوت، سيستم‌هاي ضد فضايي و هوش مصنوعي. البته بايد اشاره‌كرده كه اين ائتلاف شريك قدرتمندي را براي چين فراهم كرده است، ولي اين همكاري در صورتي ضروري بوده كه هر دو كشور شانس كمي در برابر آمريكا، كشوري با بيشترين هزينه نظامي در جهان، داشته باشند.

البته بايد به ياد داشته باشيم كه چين كشوري است كه بايد در آينده با بحران جوان‌سازي جمعيت دست‌وپنجه نرم كند و استفاده از هوش مصنوعي مي‌تواند يك شمشير دو لبه تيز باشد كه چين را به نابودي بكشاند. براي همين است كه چين به متحدهاي ديگر نياز دارد. براي بررسي فرضيه‌اي كه توسط رئيس سابق نرم‌افزار پنتاگون ارائه شده است هنوز زود است و بايد منتظر اتفاقات آينده باشيم.

 

نبرد بين چين و آمريكا در AI

هميشه بايد گوش‌به‌زنگ بود
آيا اين هشدار وحشتناك در ايالات‌متحده بايد تبديل به يك‌ فوريت نظامي شود؟ آيا اين احساس خطر اين اجازه را به آمريكا مي‌دهد كه سياست‌هاي خود را تغيير دهد؟ براي اين نتيجه‌گيري هنوز زود است ولي همه مي‌دانيم كه اين‌چنين درگيري‌ها و احساس خطرها براي اولين بار نبوده و آخرين بار هم نيست. در جهان اكنون، ما با مشكلات متفاوتي روبه‌رو هستيم. از گرماي جهاني گرفته تا بهداشت عمومي و اين خطرات بهانه‌هاي خوبي براي كشورهاي قدرتمند هستند تا نفوذ خود را در ساير كشورها بيشتر كنند.

 

هوش مصنوعي يك علم اصلي و پايه‌اي است كه مي‌تواند در ساير علوم به كار گرفته شود. همچنين، AI يك حامي عالي براي پيشرفت ساير علوم از صنايع و كارخانه‌ها گرفته تا ارتش است. اينكه آمريكا براي بهبود عملكرد از AI استفاده كند ايده‌ي بدي نيست. ما بايد به سمت آينده حركت كنيم و براي اين حركت  بايد حقوق شخصي انسان‌ها را رعايت كنيم. اگر آمريكا قوانين انساني را زير پا بگذارد تا بتواند خود را به چين برساند فرقي با ساير كشورهاي متجاوز نخواهد داشت.

بايد اميد داشت دولت آمريكا با وجود اين فشارها و مخالفت‌ها راه درستي را انتخاب كند و نه‌تنها به متحدهاي خود احترام بگذارد بلكه به مردم آمريكا نيز خدمت كند.

https://hooshsaman.com/


برچسب: #هوش، مصنوعي # احراز، هويت #هوش، سامان #نبرد، آمريكا، چين،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۸:۳۰ توسط:هوش سامان موضوع: نظرات (0)